torsdag 13 maj 2010

Du står i vägen kärring

Bland det mest irriterande som finns är kärringar som tror de äger världen, likaså ungjävlar förstås men de har i alla fall vett nog att skutta undan när man knuffar iväg dem för de står i vägen.

Hur många gånger har man inte strosat längs en marknad eller en butikskantrad gata och nästan snubblat över en kärring som varit tvungen att stanna MITT I GATAN helt utan hänsyn, om hon stannade för att hon höll på att skita ner sig skulle jag förstå, det är inte lätt att gå och bajsa samtidigt men oftast så stannar de för att de ska hälsa och stå och prata med någon annan tant eller gubbe.

Låt oss säga att en trottoar är 4 meter bred och hårt trafikerad av fotgängare, om två kärringar står och pratar mitt i vägen tar de upp över en meter effektiv plats, dels för att de har så mycket kläder på sig och på grund av deras rollatorer, käppar och paraplyer.

Jag måste poängtera att om det handlar om min egen älskade mormor eller farmor så har jag överseende med detta, men släktingar och vänner tillåter man att de gör fel, det är därför mina syskonbarn är söta och jobbiga men andra ungar bara är jobbiga.

Vad ska man göra för att åtgärda problemet då? Ingenting troligen, personligen får jag min revansch när jag blir äldre och kan göra samma sak.

1 kommentar:

  1. Det värsta jag vet är såna där jävla fittor på cyklar som ABSOLUT MÅSTE KÖRA PÅ CYKELBANAN, även om dom utan problem kan svänga och köra runt. Dom är så pass indoktrinerade i samhället och inskränkta i sina världar att allting måste göras "enligt linjerna".

    Man borde kanske slå dom på käften mer, då lär dom sig. Ingen diskrimination.

    SvaraRadera